Таунхауси користуються активним попитом у покупців

Таунхауси користуються активним попитом у покупців

Таунхауси поки ще вважаються нетиповим житлом для ринку нерухомості України, але вони стають дедалі популярнішими у покупців житла Київської області. Забудовники фіксують зростання числа угод в 2012 році.

І левова частка цих операцій проходить в сегменті економ-класу. де представлені пропозиції в ціновому діапазоні 50-90 тисяч доларів. Фактично за суму, рівну вартості одно- двокімнатної квартири в Києві, можна купити куди більш просторе і комфортне житло поблизу столиці.

За даними директора консалтингової компанії Віктора Коваленко, в даний час в базі є 115 містечок в Україні, де пропонувалися таунхауси до продажу.

З 115 містечок, в Київській області пропонується 46 містечок з будинками. В основному танухауси побудовані, будівництво ведеться в 7 містечках. У 9 проектах будівництво зупинено.

До продажу пропонуються таунхауси площею від 40 до 392 кв.м з прибудинковою ділянкою від 1 / 2соткі до 5 соток і вартістю від 600 до 2000 доларів за "квадрат".

Найбільша кількість таунхаусів розташована в Києво-Святошинському районі (21), на другому місці Обухівський район (9 містечок) і на третьому місці Вишгородський район (6 містечок).

Тренди повторюються

За спостереженнями Віктора Коваленко, який намітив в 2011 році тренд покупки заміського житла економ-класу в Київській області як альтернативи квартирам в Києві отримав свій розвиток і в 2012 році. На ринку зростає обсяг пропозиції таунхаусів, які за характеристиками можна розділити на два типи. Перший тип - таунхауси з прибудинковою територією перед секцією і з власним двориком в тильній частині будови.

Другий тип - здвоєні таунхауси (дуплекси). Для них характерно те, що будівлі мають прибудинкову територію тільки перед фасадом будівлі площею всього від 0,5 до 1 сотки. «Такі об'єкти дають девелоперу велику щільність в розрахунку на гектар землі і дозволяють запропонувати більш економний продукт», - зазначає експерт.

Деякі експерти бачать в маленьких будинках більше недоліків, ніж переваг. Надмірна компактність приводить до втрат житлової площі, так як потрібно все одно передбачити місця загального користування - коридори, сходовий проліт і обсяги під розміщення об'єктів інженерії. «Таунхауси площею менше 80 квадратних метрів - неефективні проекти», - робить висновок експерт.

За словами Віктора Коваленко, в 2011 році саме в поясі до 20 км від Києва спостерігалося зниження цін до 10-15%. Але зниження цін не означає здешевлення таунхаусів в конкретних проектах, просто на ринок виходять більш економічні проекти, розташовані далі від Києва і в менш престижних напрямках, які впливають на середні ціни таунхаусів в цьому сегменті.

Орієнтир - ціна пропозиції

Які «тауни» шукають люди? Експерти кажуть, що найважливіший критерій - вартість таунхауса, потім йдуть транспортна доступність, внутрішня інфраструктура, площа, якість матеріалу, застосовуваного в будівництві, можливість отримання іпотеки або розстрочки. «Аналіз запитів, що надходять в компанію від потенційних покупців, показує, що найбільший інтерес викликають таунхауси економ-класу площею 50-100 кв.м, - розповідає Віктор Коваленко. - Розмір прибудинкової ділянки при цьому знаходиться в межах 2-3 соток. Основний попит припадає на ціновий діапазон 50-90 тис. Доларів ».

Експерти відзначили, що для окремих покупців таунхаус - це проміжний варіант між міською квартирою і приватним будинком. Хоча є й такі сім'ї, які набувають таунхаус як остаточний варіант житла на доступну для огляду перспективу, так як їх влаштовує саме такий формат житла. Серед клієнтів забудовників і ріелторів основний склад - це молоді сім'ї з дітьми.

Ціни реальні і бажані

Віктор Коваленко зазначає, що таунхауси, які ми зустрічаємо на ринку, часто не відповідають поняттю бюджетного житла. Є проекти, де вартість квартири в таунхаусі порівнянна з ціною заміського будинку в тому ж котеджному селищі.
За останні роки на ринку з'явилося набагато більше пропозицій по «нормальним» цінами. Експерт упевнений в тому, що співвідношення ціни і якості сприяють успіху розвитку проекту. І якщо компанія вирішує короткострокові задачі, то вартість пропозиції буде необ'єктивною, але якщо стратегія компанії будується, виходячи з довгострокових аспектів розвитку, то її чекає успіх.

Втім, економічна криза змусила покупців, які купують нерухомість, спокушатися не тільки низькою ціною пропозиції, а й дивитися на інші, не менш важливі характеристики заміських селищ. Як зазначив Віктор Коваленко, за інших рівних умов, що включають продуману інфраструктуру, центральні комунікації та місце розташування селища, важливим критерієм виступає ступінь готовності селища, в якому продається таке житло. «Сьогодні кількість таких селищ стрімко скорочується в результаті тривалої відсутності інвестицій в заміське будівництво в період економічної кризи», - підсумовує експерт.

14 травня 2012